Dnia 2025-03-24 złożyłem oficjalne zapytanie (wniosek) do UM Siemianowice w sprawie udostępnienia informacji publicznej – inwestycja drogowa na ul.Kościelnej w dzielnicy Michałkowice. Jak wielu mieszkańców dobrze wie, ten remont bardzo się dłużył (najprawdopodobniej pierwszy wykonawca zgarnął $$ i się zawinął), oraz miał kilka "wpadek" wykonawczych, których nie powinno być...
Tak więc złożyłem do miasta Wniosek o udostępnienie informacji publicznej – inwestycja drogowa na ul.
Kościelnej w dzielnicy Michałkowice
Na podstawie art. 2 ust. 1 oraz art. 10 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej (Dz.U.2022.902 t.j. z późn. zm.) zwracam się z wnioskiem o udostępnienie pełnych
informacji publicznych dotyczących zakończonej już inwestycji drogowej realizowanej na ulicy
Kościelnej w dzielnicy Michałkowice w Siemianowicach Śląskich.
Poniżej treść pisma:
W szczególności wnoszę o udostępnienie:
1. Dokumentacji inwestycji:
opisu zakresu prac ujętych w inwestycji (projekt przebudowy/remontu),
informacji o całkowitych kosztach inwestycji (kosztorys inwestorski, koszt końcowy, źródła
finansowania – środki własne, zewnętrzne, dotacje),
pełnej dokumentacji przetargowej (ogłoszenia, oferty, wyniki postępowań przetargowych,
umowy z wykonawcami).
2. Wykonawcy:
nazw i danych wszystkich firm, które realizowały inwestycję, wraz z datami rozpoczęcia i
zakończenia prac przez każdą z nich,
informacji, dlaczego pierwszy wykonawca przerwał realizację prac – czy zrezygnował, został
usunięty, czy też ogłosił upadłość,
daty wznowienia prac przez kolejnego wykonawcę oraz procedury ponownego wyboru
wykonawcy.
3. Problemy wykonawcze i ich skutki:
opis zgłoszonych usterek, błędów wykonawczych lub wad technicznych (np. brak studzienek
kanalizacyjnych, błędy w odwodnieniu),
informacje o ewentualnych poprawkach wykonywanych po zakończeniu robót oraz ich
kosztach,
korespondencję pomiędzy Urzędem Miasta a wykonawcami dotyczącą wykrytych błędów,
reklamacji i roszczeń.
4. Nadzór i odpowiedzialność:
nazwę podmiotu odpowiedzialnego za nadzór inwestorski nad realizacją zadania,
protokoły odbiorów częściowych i końcowych oraz informacje o ewentualnym odmówieniu
odbioru lub konieczności jego powtórzenia,
informacje o ewentualnych karach umownych, gwarancjach, rękojmiach i ich realizacji.
5. Komunikacja i informacje przekazywane mieszkańcom:
kopii oficjalnych komunikatów Urzędu Miasta lub MZUiM dotyczących przebiegu i
problemów inwestycji,
informacji, czy mieszkańcy byli informowani o opóźnieniach, zmianie wykonawcy lub planie
naprawy wykrytych błędów.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Michalik
1 Kwietnia 2025 otrzymałem odpowiedź na moje pismo:
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Szanowny Panie,
informuję, że z uwagi na konieczność przygotowania obszernej ilości dokumentów wiążących
się z dużym nakładem pracy nie jest możliwe udostępnienie informacji w terminie 14 dni od
dnia złożenia wniosku [1]. Udostępnienie informacji publicznej nastąpi do 23 maja 2025 r.
[2].
Ponadto informuję, że wnioskowaną informację publiczną stanowią materiały wymagające
dokładnej weryfikacji pod kątem przeprowadzenia anonimizacji części dokumentów
zawierających dane podlegające ochronie RODO.
Podstawa prawna
[1] art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902),
[2] art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902)
Z wyrazami szacunku
Adam Skowronek
Sekretarz Miasta
Siemianowice Śląskie